- Головна сторiнка
- Структура
- Відділи
- Відділ комп'ютерних мереж
- Правила користування послугами комп'ютерної мережі Житомирської політехніки
Правила користування послугами комп'ютерної мережі Житомирської політехніки
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. До роботи в комп’ютерній мережі допускаються тільки зареєстровані користувачі домену ZTU, які пройшли інструктаж чи навчання. Допуск студентів до роботи в комп’ютерній мережі здійснює викладач на першому занятті, про що робиться запис в журналі інструктажу Правил користування локальною мережею Житомирської політехніки. Після цього системний адміністратор активує ім’я користувача. Допуск викладачів і співробітників до роботи в комп’ютерній мережі здійснює системний адміністратор. Для цього викладач або співробітник повинен ознайомитись з Правилами користування послугами комп’ютерної мережі Житомирської політехніки, про що робиться запис в журналі.
1.2. Час роботи мережі – з 08:00 до 21:00 у робочі дні.
1.3. Розпочинати роботу на комп’ютері в навчальних лабораторіях можна лише з дозволу викладача, що проводить заняття, або навчального майстра.
1.4. Під час роботи на комп’ютерах кафедри інженерії програмного забезпечення необхідно залишати у навчального майстра документ, що засвідчує особу користувача (студентський квиток тощо). Навчальний майстер має право перевіряти, під яким ім'ям користувач заходить в мережу.
1.5. З моменту створення облікового запису користувача (ім'я та пароль) користувач сам відповідає за всі дії, що виконувались на будь-якому ПК під його ім'ям.
1.6. Під час роботи в комп’ютерній мережі користувач зобов’язаний дотримуватись:
- Правил по підтриманню антивірусної безпеки комп’ютерної мережі Житомирської політехніки;
- Правил використання комп’ютерних програм в Житомирській політехніці;
- Правил користування послугами комп’ютерної мережі Житомирської політехніки.
1.7. За порушення правил пункту 1.6 користувач позбавляється права доступу до мережі, або переводиться в режим роботи за розкладом занять (доступ до мережі надається виключно на час проведення занять).
У випадку, коли ці порушення призвели до матеріальних чи фінансових збитків або додаткових витрат обслуговуючого персоналу, вони компенсуються коштами винуватця на основі складеного кошторису.
2. КОРИСТУВАЧ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ:
2.1. Дотримуватись правил користування обчислювальною технікою, техніки безпеки та правил внутрішнього розпорядку.
2.2. Довести до відома викладача чи відповідальної особи про виявлені несправності обладнання чи відхилення у роботі програмного забезпечення.
2.3. Використовувати обладнання і програмне забезпечення відповідно до вказівок викладача, що проводить заняття, а у вільний від занять час в межах тих прав, що надані користувачу в мережі.
2.4. Зберігати інформацію у спеціально для цього відведених каталогах, для кожного користувача.
2.5. По закінченні роботи привести робоче місце в порядок, закінчити роботу в операційній системі та, якщо це необхідно, виключити комп’ютер, про що поставити до відома викладача чи навчального майстра.
2.6. Самостійно піклуватися про збереження свого паролю в таємниці.
2.7. Самостійно змінювати свій пароль як мінімум раз на місяць, користуючись поясненнями про зміну паролів, наведеними в пункті 5 цих правил.
3. КОРИСТУВАЧЕВІ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ
3.1. Передавати свій пароль іншій особі, а також використовувати ім'я та пароль іншого користувача.
3.2. Самовільно встановлювати та видаляти з робочих станцій програмне забезпечення.
3.3. Використовувати програми для редагування реєстру Windows (regedit, poledit та подібні).
3.4. Робити спроби проникнення до закритих ресурсів мережі.
3.5. Використовувати комп’ютерну техніку для ігрових цілей.
3.6. Використовувати мережу для збору та поширення інформації, що виходить за межі навчального процесу.
3.7. Використовувати мережу університету для особистих комерційних цілей.
3.8. Зберігати особисті файли в папках з системним та прикладним програмним забезпеченням.
3.9. Зупиняти системні процеси на комп’ютері (у тому числі й антивiруснi програми).
3.10. Використовувати ненормативну лексику при роботі в мережі університету, проявляти зневагу до інших користувачів мережі (будь-які чати, форуми, електронна пошта університету тощо).
4. ПОРЯДОК СТВОРЕННЯ ОБЛІКОВИХ ЗАПИСІВ КОРИСТУВАЧІВ МЕРЕЖ
4.1. Створення облікових записів користувачів-студентів
Обліковий запис користувача мережі – це ім'я користувача та його пароль. Цей запис створюється адміністратором домену. Домен Житомирської політехніки називається "ZTU" і використовується користувачем для авторизованого входу в систему.
Для створення таких записів необхідно подати адміністратору (аудиторія 105) файл зі списком групи. Персональні заявки від студентів не приймаються. Файл використовується для автоматичного створення нових користувачів мережі. Після створення записів ви отримаєте Iм'я користувача, що складається з двох частин: group_nik, де group – назва групи англійськими літерами; nik – Ваші ініціали (також англійськими літерами), а знак "_" з'єднує ці дві частини (вводиться клавішею "мінус", за умови, що натиснута клавіша "Shift").
Наприклад: am99_bmu (якщо в файлі для групи АМ99 є запис "Бiлоус М.Ю.")
4.2. Створення облікових записів користувачів-викладачів, співробітників тощо.
Для створення облікового запису викладач (співробітник та ін.) подає заявку встановленого зразка підписану керівником підрозділу в якому він працює. Зразок можна взяти в ауд. 105.
5. ПОРЯДОК ВСТАНОВЛЕННЯ ТА ЗМІНИ ПАРОЛЮ
Пароль – це персональна таємниця кожного користувача. Пароль для першого входу в мережу (з моменту створення облікового запису користувача) надається адміністратором домену, або керівником заняття, після чого користувач повинен відразу встановити свій особистий пароль. З моменту встановлення власного паролю користувач несе відповідальність за його збереження.
В паролі можна використовувати будь-які символи. Довжина пароля від 5 до 15 символів.
Краще, якщо пароль складається із комбінації букв, цифр та знаків на різних регістрах клавіатури. Користувач вільно може змінювати свій пароль у будь-який час.
6. ВИКОРИСТАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ КОМП’ЮТЕРНОЇ МЕРЕЖІ
6.1. Доступ до всесвітньої комп’ютерної мережі Інтернет
Кожен користувач комп’ютерної мережі Житомирської політехніки має можливість доступу до всесвітньої комп’ютерної мережі Інтернет. Для роботи в мережі Інтернет користувач запускає один з браузерів (Internet Explorer, Opera та ін.), у вікні що з’явилось, заповнює необхідні поля (див. мал. )
Після того, як натиснуто кнопку “ОК” користувач потрапляє в мережу Інтернет.
УВАГА!!! Доступ до мережі Інтернет надається користувачам виключно для навчальних та виробничих потреб. Інформація про те, ХТО (і’мя користувача), з якого комп’ютера, в який час заходив на яку сторінку в Інтернеті зберігається у визначеному законом місці! Не створюйте проблем собі, своїм колегам!
6.2. Електронна пошта
В Житомирській політехніці діє електронна пошта. Кожен студент, після того як він отримав обліковий запис (ім’я_користувача) та створив пароль отримує для користування поштову скриньку на поштовому сервері. Адреса в Інтернеті отриманої поштової скрині:
- ваше_ім’я_користувача@student.ztu.edu.ua
Поштове повідомлення може бути прочитане \ написане за допомогою поштової програми – клієнта ( Outlook, The Bat та інш. )