Корисна інформація

Що таке ярмарки вакансій?

Ярмарки вакансій – це спеціалізовані заходи де роботодавці та студенти/випускники мають можливість зустрітися один з одним. Роботодавці презентують свої компанії, наявні вакансії, програми стажувань або молодіжні програми набору, формують у відвідувачів бренд роботодавця. Студенти/випускники мають змогу вручити своє резюме, дізнатися про вимоги до кандидатів, записатися на співбесіду. Метою заходу є особисте знайомство найкращих студентів і випускників з роботодавцями України та вакансіями, що вони пропонують. Компанії українського ринку матимуть можливість знайти талановиті кадри для співпраці, провести моніторинг очікувань, побажань та проблем працевлаштування серед студентів та донести свої побажання майбутнім співробітникам. В свою чергу, студенти та випускники зможуть більше дізнатись про найпростіші шляхи пошуку роботи, вимоги роботодавців, правила поведінки на співбесідах та знайти роботу своєї мрії.

Цей захід дуже схожий на звичайний ярмарок, де продавцями виступають роботодавці, що пропонують студентам конкретні вакансії або просто просувають свої організації в середовищі студентів, а покупцями - студенти, що шукають роботу, місця для практики або просто збирають інформацію про організації, в яких вони хотіли б працювати в майбутньому. Переходячи від стенда однієї компанії до стенда іншої, студенти можуть ознайомлюватись з матеріалами роботодавців, пропонувати свою кандидатуру, розповідаючи про себе і залишаючи своє резюме. Роботодавці можуть роздавати брошури про свою організацію, інформувати студентів про переваги роботи в ній, ставити запитання студентам і збирати резюме, призначаючи співбесіди.

Наполегливо рекомендується заздалегідь підготувати коротку промову, в якій ви зможете розповісти про себе основне. У рамках самопрезентації можна надати коротку інформацію про наступне: ім'я, прізвище, курс, спеціальність, інформацію про роботу, що ви шукаєте, опис своїх професійних навичок і сильних сторін.

Справляє гарне враження інформованість кандидатів про діяльність компанії. Список організацій, що будуть представлені ви можете одержати в організаторів акції. Більшість компаній мають web-сайти, де міститься інформація про продукти і послуги компанії. Ви також можете використовувати й інші ресурси: статті в журналах, рейтинги, що знайдете в бібліотеці або в Інтернеті без особливих зусиль.

Отже, ярмарок вакансій може виявитися корисним для тих, хто бажає:

  • познайомитися з компаніями, що беруть на роботу молодих фахівців;
  • обрати місце для літнього стажування, переддипломної практики, майбутньої роботи;
  • більше довідатися про характер роботи, що пропонується, про особливості корпоративної культури і кадрової політики компаній;
  • одержати з перших рук об'єктивну інформацію про ринок праці, потребу у випускниках тих або інших спеціальностей;
  • залишити своє резюме відразу в багатьох компаніях, і пройти співбесіду з менеджерами з персоналу.

Як правильно скласти резюме?

Резюме – один з найефективніших інструментів пошуку роботи. Це короткий виклад найбільш важливих для потенційного роботодавця фактів вашої біографії, в основному пов'язаних із вашим досвідом роботи, навичками й знаннями. На прочитання резюме в середньому витрачається не більше 1-2 хвилин, тому дуже важливо відразу привернути увагу роботодавця, зацікавити його й спонукати призначити вам інтерв'ю. При створенні резюме потрібно пам'ятати про те, що воно стане вашою візитною карткою й повинне виділяти вас із усього потоку людей, які шукають роботу.

Структура резюме

Резюме, як правило, вміщується на 1-2 сторінках і включає такі блоки:

  • Контактна інформація
    • Ім'я й прізвище
    • Адреса (повністю, включаючи індекс).
    • Телефон (домашній, контактний, робочий з кодом міста; робочий телефон вказується тільки в тому випадку, якщо у вас є можливість досить вільно спілкуватися на робочому місці).
    • Адреса електронної пошти (якщо у вас ще немає особистої поштової скриньки, перед розсиланням резюме обов'язково створіть її).
  • Мета (не обов'язково, але бажано): коротка інформація щодо того, яку посаду ви хочете отримати й чому ви претендуєте на неї (не більше 6 рядків, а краще 2-3). Якщо резюме відправляється на конкретну вакансію, то замість мети пишеться назва або код цієї вакансії. Якщо у вас кілька різних цілей, можна скласти два-три варіанти резюме. Краще зробити декілька сфокусованих на різних аспектах резюме, ніж одне загальне.
  • Кваліфікація. Коротко вказується найбільш важлива для потенційного роботодавця інформація про ваші професійні навички, сильні сторони й досягнення. При описі ваших досягнень використовуйте дієслова дії, такі як розвивав, заощадив, збільшив або скоротив.
  • Освіта. Чим більше пройшло часу після закінчення навчального закладу, тим менше місця цей пункт повинен займати в резюме. Можна повідомити про нагороди, підкреслити ті вивчені дисципліни, які відповідають вашій меті. Також варто згадати про додаткову освіту: курси, семінари, тренінги, стажування тощо.
  • Додаткова інформація: володіння іноземними мовами й комп'ютером, наявність прав водія, членство в професійних організаціях тощо (хобі варто згадувати тільки в тому випадку, якщо воно тісно пов'язане з бажаною роботою).

Яким повинно бути резюме?

При складанні резюме варто пам'ятати про такі принципи:

  1. Структурованість. Вся інформація в резюме має викладатися в певній послідовності й відповідати обраній формі.
  2. Вибірковість. Обмірковуючи своє резюме, насамперед визначте його мету, тобто вирішіть, яку роботу ви хочете одержати. Проаналізуйте свій професійний досвід і виберіть із нього тільки те, що в точності відповідає встановленій меті. Вибірковий підхід вбереже ваше резюме від зайвої, непотрібної інформації.
  3. Об'єктивність. Описуючи свій досвід і навички, будьте реалістичні й об'єктивні. Ви повинні бути готові обґрунтувати все, що вказали в резюме.
  4. Стислість. Обсяг резюме не повинен перевищувати двох сторінок, тому інформацію необхідно викладати коротко, наголошуючи на найбільш важливих для роботодавця моментах.
  5. Конкретність. Необхідно бути гранично конкретним у виборі формулювань.

Пам’ятайте, що резюме – це тільки перший крок процедури відбору.

Найкраще, коли воно написане під вимоги конкретної посади, яку Ви бажаєте отримати.

Працевлаштування

Загальні поради щодо працевлаштування
  1. Чітко усвідомлюйте та демонструйте свої конкурентні переваги при працевлаштуванні
  2. Шукайте роботу інтенсивно: 2/3 тих, хто шукає, витрачає на це не більше 5 годин на тиждень, тому витрачайте значно більше часу щоденно.
  3. Виявляйте м’яку наполегливість, нагадуючи про себе через деякий час і цікавлячись, чи не змінилася на краще ситуація з прийомом на роботу.
  4. Для зустрічі з роботодавцем просіть 20 хвилин і не затримуйте його ні на хвилину більше.
  5. Під час бесіди з роботодавцем не виголошуйте монологів понад 2 хвилини; ідеальний розклад: половину часу говоріть, іншу – слухайте.
  6. Якщо Ви для себе визначили, яку роботу шукаєте, поясніть це всім довкола. Чим більше людей буде проінформовано і спробують Вам допомогти, тим краще.
  7. Зверніть увагу на свій зовнішній вигляд і манери. Вони відіграють основну роль.
  8. При проходженні співбесіди поводьте себе ввічливо, будьте спостережливі, показуйте співбесіднику, що слухаєте його з цікавістю. Задавайте співбесіднику запитання, всіляко виказуйте своє зацікавлення розмовою. Не відповідайте коротко. Намагайтеся давати розгорнуті відповіді, що дозволяють оцінюючому Вас працівнику отримати інформацію, яка його цікавить.
Основні причини, через які не отримують роботу:
  1. Манери всезнайки.
  2. Невміння пояснювати: слабкий голос, погана дикція.
  3. Відсутність плану кар'єри, чітких цілей і завдань.
  4. Неможливість участі в справах, крім обумовленого графіка.
  5. Надмірна концентрація на грошах: зацікавленість тільки в більш високій оплаті.
  6. Низька успішність під час навчання.
  7. Презирливі відгуки про попередніх роботодавців.
  8. Несамостійність.
  9. Відсутність інтересу до компанії або галузі.
  10. Запізнення на співбесіду без поважної причини.
  11. Невихованість.
  12. Відсутність питань про роботу до потенційного роботодавця.
  13. Невизначеність відповідей на запитання.
Поширені види шахрайських схем при працевлаштуванні:
  1. ненав’язливе вимагання грошей під час прийому на роботу (наприклад, продаж майбутньому співробітнику необхідних для роботи довідників, книг і дисків з навчальними матеріалами);
  2. використання претендентів як безкоштовну робочу силу (наприклад, інженеру – розробити якусь технічну новинку, а копірайтеру – написати кілька рекламних матеріалів);
  3. кандидата можуть взяти на роботу з низьким рівнем оплати на час випробувального строку і звільнити після його закінчення, якщо умови випробувального терміну не окреслені у трудовому договорі (договорі про найм).

Аби уникнути таких випадків, бажано заздалегідь детально обговорювати з роботодавцем всі умови прийняття на роботу.

Бажано скрупульозно вивчити діяльність компанії, її історію. І пам’ятати, те, як претендент займається пошуком роботи, для більшості роботодавців є показником того, як він працюватимете.

Варто звернутись:

У Житомирській області функціонують обласний та місцеві центри зайнятості, приватні кадрові агентства, метою діяльності яких і є надання особам допомоги у працевлаштуванні.

Також з 2005 року молодіжній зайнятості сприяє Житомирський обласний молодіжний центр праці.

Державна служба зайнятості надає безкоштовну послугу отримання на мобільний телефон SMS-повідомлення про нові вакансії з найбільшої бази даних країни. До Ваших послуг державна служба зайнятості пропонує актуальні вакансії, які оновлюються щодня.

Щоб замовити безкоштовну послугу та підписатися на розсилку вакансій потрібно надіслати SMS-замовлення, де обов’язково вказати місто та бажану посаду (українською, російською мовою, кирилицею або латинськими літерами) на номер 730 з мобільного.

Після активації послуги на мобільний телефон надійде SMS-повідомлення з підтвердженням реєстрації на розсилку вакансій, після чого поступатиме інформація про вакантні посади, заробітну плату, місто та координати роботодавця, який пропонує роботу. У SMS-відповіді буде також посилання на персональну сторінку замовника послуги (власника номеру мобільного телефону) на WAP-порталі, де відображатимуться всі запропоновані вакансії.

У разі, якщо замовник послуги некоректно зазначив посаду, місто бажаного працевлаштування або надав неповну інформацію, надійте SMS-повідомлення з проханням конкретизувати параметри заявки.

Після отримання 10-ти SMS-повідомлень з даними про вакансії можна повторно активувати сервіс. Для цього треба відправити SMS-запит, зазначивши цифру «2», на номер 730. Для того, щоб відмовитися від розсилки вакансій, необхідно надіслати SMS з цифрою «1» на номер 730.

Корисні посилання

Поради щодо написання резюме
Працевлаштування молоді